Записки охотника :)

Партнеры

Блог

Купив велоконструктор.

   31 Января Вт в 12:35 2012   

 

І так, придбав на днях собі велосипед. Старт-Шоссе 1987-го року народження. Не знаю багато чи мало  але заплатив за нього 300 українських грошей. Давно до нього приглядався, вірніше пам"ятав у кого він є і цілий рік думав чи не спитати, а може продадуть. Отже тепер він у мене. Тільки но приніс додому одразу порозбирав  до останнього гвинтика. Як тільки починав думати про цей Старт то мав намір зробити шосейник з можливістю використовувати на дальні мандрівки.  "Крокодил" тобто.  Трусив Google на предмет крокодиловодства, багато всілякого цікавого знаходилось. І разом з тим якось відкрились очі на таке явище у велосипедному світі як fixed gear. При чому самозборка фікседів з ХВЗ є досить популярною. Більше ціняться трекові рами але і з шосейних збирають теж. Що сподобалось у таких велосипедах? Сподобалась витончена красота простоти. Нічого зайвого. Я не знаю як буду на ньому кататись і чи взагалі зможу, не молодий я вже :), але дуже ідея приваблює мене з естетичної сторони.

А тепер увага!  Ось до чого мрію довести свого Старта

*****************************************************************************

01.02.2012

Мдааа....риюсь на різних форумах і багато де зовсім неодобрюють перефарбовування  рам.  Поки ще вагаюсь що саме зробити :)

07.02.2012

Поки що цілеспрямовано підшукую деталі для шосейного варіанту, тому мрія з фікседом відкладена. Вже придбав шатуни Campagnolo VELOCE 10s, каретку 68х110 квадрат. Також маю мтбешну SRAM 7,0 задню перекидку, думаю її на Старта притулити. Потрібно купа всього. Ого! Гаманець худющий! Треба обода, винос алюмінієвий, підсідел алюмінієвий Ø25-25,4мм, втулку задню під касету 7 або 8, манетки. Буду радий якщо хтось запропонує по демократичних цінах.

10.03.2012

Плани змінюються на ходу :) Від ідеї фікса відійшов вже остаточно.  Деталі які потрапляють до мене змінюють бачення кінцевого результату.  З останніх надбань обода RodiRims HYPNO, втулки Shimano - FH-RM30 та Shimano - HB-RM40, касета SRAM 7sp, педалі алюмінієві базарні тимчасові, в майбутньому поставлю контактні. Найскладніше наразі для мене визначитись як перемикати передачі. Безумовно найзручнішими будуть індексні манетки. МТБ-шифтери надто громіздкі, шосейні манетки бачив тільки SHIMANO але вони, наскільки мені відомо, не працюватимуть з перекидкою SRAM. Покищо залишив штатні, нарамні ХВЗ-манетки. Гальма  купуватиму нові, Alhonga. Комплектуючі від МТБ визначають на даному етапі кінцевий результат - турінг.  Не знаю що з того всього вийде але процес цікавий і мені подобається ліпити цього коня. А-а-а, ні, не коня! Я йому вже назву дав! "Сталевий олень" :) 

_________________________________________________ 

 

25.03.2012

І так. Вчора відбувся перший "політ" відновленого та модернізованого "Старт-Шосе".  Вибрав невеличкий марафончик,  Бурштин-Калуш-Бурштин, грубо - 80км. Штиль. Дорога жахлива. Те що автомобілям пофіг для мене була  ...опа, постійне пригальмовувння, лавірування між вибоїнами і тп. Був один більш-менш чистий відтинок шляху де я зміг розвинути 45 км/год, та він швидко закінчився та й мені здалось що більше я б не витягнув :). На зворотньому шляху влетів на швидкості у вибоїну, аж задзвеніло колесо і в голові. Думав все, вісімка забезпечена. Придивився, ні, нема вісімки, дай боже здоров"я тому хто придумав подвійні ободи. Мдаааа, дуууже багато років минуло як я за барана тримався :). Спочатку було трохи "криво" кермувати але швидко втягнувся і надалі якихось проблемностей у керуванні не відчував. Гірше було з комфортністю. Руль, гола труба, без обмотки (власне по неї і їхав в Калуш), спортивна посадка - руль нижче сідла і тому велике навантаження на руки. Сідло шкіряне ХВЗ, за багато років зберігання затвердло на камінь (треба буде розм"якшувати чимось). В результаті ділянку Бурштин-Калуш я подолав за 90 хв. Не знаю як оцінити цей результат, думаю якщо врахувати перерву в катанні у два місяці, нові, необкатані втулки-каретку-педалі, малий діапазон передач (нема ще передньої перекидки тому під  круту гірку йшов пішки) а також... що гріха таїти, немолодий вік і сидяча робота теж суттєво впливають :)  Вчора ввечері я почував себе зовсім розбитим, боліли м"язи рук, плечей, спини і дупи. Ноги не болять, мабуть піші мандрівки Карпатами своє все таки дають :).  Загальне враження позитивне, як від поїздки так і від велосипеда. Всі компоненти дуже класно підійшли. Що було встановлено-замінено:


- каретка під квадрат  BC-75T 68*110,5

- система Campagnolo Velose 53/39

- обода Rodi Rims Hypno

- касета Sram 07A CS PG-730 12-32 7spid

- ланцюг YABAN SL800CR

- перемикач задній Sram 7,0

- втулка задня Shimano - FH-RM30

- втулка передня Shimano - HB-RM40

- спиці оцинковка

- гальма Rossin

- підсідел Kalloy 27,2мм проточений до 25мм

- педалі алюмінієві базарні (згодом заміню на контакти)

- тросики

 

Все досить непогано поки що функціонує і це мене тішить. В планах замінити гальмівні ручки, оболонки тросів, покришки (зараз так званий "п"яний удав" СРСР), можливо руль-баран сучасний і, як казав, контактні педалі. Сьогодні, незважаючи на кріпотуру, їду до батька в село на цьому монстріку.  Поки все :).

А ні, ще фоток пару :)

 

..............................................................................................................................

Опишу трохи про деякі нюанси встановлення окремих компонентів.

Картриджна каретка. Осі в каретках є різної довжини. Слід підібрати з потрібною довжиною. Ця довжина залежить від того якою буде трансмісія - скільки зірок спереду, скільки ззаду, якою буде задня втулка , мтб чи шосейна. Приблизно так - якщо спереду дві зірки, місце між ними повинно співпадати з серединою касети, якщо три то середня зірка. Я встановив мтб семишвидкісну втулку і систему з двома зірками тому вибрав довжину осі каретки 110мм.

Встановлення каретки. На перший погляд все має підійти, діаметр різьби сходиться наче, Ф35мм. Направді не все так гладко з різьбами. У рамах ХВЗ метрична а на чашках сучасних кареток - дюймова. Різниця в кроку різьби і куті її профіля. Є два варіанти встановлення каретки. Перший правильний але складний і не для всіх доступний - перенарізка різьби під дюймову. Потрібен відповідний мітчик, знайти не просто. Можна самому зробити подобу мітчика. Якщо є чашки зношеної каретки якими можна пожертвувати то болгаркю робимо на них прорізи як на справжньому мітчику і перенарізаєм ними різьбу. Пам"ятаєм що чашки різні, ліва і права. Другий варіант вкрутити чашки без перенарізки, через силу. Я обрав другий варіант з таких міркувань. Я точно знаю що у моєму місті нереально знайти такий мітчик. У мене нема зайвих чашок щоб з них зробити мітчик. Перенарізка різьби однакового діаметру але іншого типу, все одно призведе фактично до її пошкодження, тобто різьба не буде повноцінною, правда чашки вкручуватимуться без зусиль.

І так вкручуєм без перенарізки. Якомога ідеальніше очищуєм і промиваєм різьбу в рамі. Капаєм масла на різьби рами і чашки, починаємо вкручувати правау чашку. Спочатку чашка вкручується без особливих зусиль а далі все важче і важче. Докручуєм до моменту коли відчуваєм що далі не йде. Викручуєм, витираєм і змащуєм різьби і знову вкручуєм. За 4-5 раз чашка вкручена. Вставляєм каретку. Повторюємо процедуру з лівою чашкою.

Система. Мені вийшло придбати систему Campagnolo Velose акаретка виявилась стандарту Shymano.  Campagnolo і Shymano між собою не дуже сумісні. Є нюанси. Розміри квадрата трохи різні. Якщо ми візьмем систему Shymano а каретку Campagnolo то система "провалиться" на осі практично до кінця і посадка буде ненадійною. Якщо навпаки то посадка буде неповною. Втім в останньому випадку шатуни сидять міцно і проблем не виникає, слід контролювати чи не ослабла посадка і при потребі підтягнути.

МТБ задня втулка на велосипеді ХВЗ. Ширина між дропами рами ХВЗ 110мм, ширина задньої втулки сучасного шосейника 120мм а ширина задньої втулки МТБ - 135мм. Щоб вставити мтб-втулку задні пера рами необхідно розігнути. Процедура нескладна. Берем нитку, або  краще резинку, прив"язуєм кінець до одного дропа, протягуєм через рульовий стакан другою стороною рами і прив"язуєм до другого дропа. Це потрібно для контроля. Берем міцний брусок, ручку від лопати або трубу, пропускаєм під одне перо, кінець впираєм в підсідельну трубу і пробуєм цим ричагом відігнути трохи перо. Потім друге перо. Дивимось чи влазить втулка на 135мм, потім по резинці контролюєм чи однакова відстань від резинки до підсідельної труби. Потрібно щоб була якомога точніше однаковою. Слід також пам"ятати що праве перо легше відгинається як ліве. Після того як втулка нормально влазить і відстані однакові, слід розвідним ключем надати дропам паралельності. 

 рррр





   25 6

Оставить комментарий

Вы не зарегистрированы и не можете комментировать. Пожалуйста зарегистрируйтесь или войдите